۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه

گزارشی از قتل دو زن و یک مرد توسط همسرانشان در مشهد

 


گزارشی از قتل دو زن و یک مرد توسط همسرانشان در مشهد

خبرگزاری هرانا – در دو روز گذشته، دو زن و یک مرد در مشهد توسط همسرانشان به قتل رسیدند. در این درگیری ها دو نوجوان نیز به شدت مجروح شدند. متهمان پس از بازداشت دلیل این اقدامات را اختلافات خانوادگی و سوء ظن به همسر خود عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، بامداد پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، یک زن سی ساله در مشهد که مادر یک دختر هفت ساله بود، توسط همسرش با ۲۴ ضربه چاقو به قتل رسید.

در این درگیری منجر به قتل، خواهر و برادر نوجوان مقتول نیز توسط متهم مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، متهم به قتل با هویت اختصاری “رضا-ب”، در بازجویی ها به پلیس گفت: “سال ۱۳۹۳ با الهه ازدواج کردم البته قبل از او همسر دیگری هم داشتم. اوایل ارتباط دو همسرم با یکدیگر بسیار خوب بود و من هم سالها کارمند یکی از موسسات مالی اعتباری بودم. در این شرایط اختلافات بین همسرانم نیز آغاز شد و تا حدی رسید که به ناچار همسر اولم را طلاق دادم. او از همان ابتدا مخالف ازدواج مجدد من بود ولی من توجهی نمی کردم تا این که مدتی بعد به همسرم سوء ظن پیدا کردم و با آن که مسیر قانونی را درپیش می‌گرفتم ولی باز رضایت می دادم و پرونده مختومه می شد.”

متهم افزود: “این اختلافات به جایی رسید که همسرم از حدود ۱۰ روز قبل با حالت قهر منزل را ترک کرد و به خانه پدرش رفت و اصرار به طلاق داشت. شب حادثه هم وقتی او را با آرایش غلیظ دیدم، با او تماس گرفتم ولی مانند همیشه ماجرا را انکار کرد و مرا برای دعوا فراخواند. من که برای گفت و گو با همسرم به منزل پدرش رفته بودم ناگهان به خاطر پاسخ های سربالای او عصبانی شدم و چاقو را بیرون کشیدم. درحالی که ضرباتی را بر پیکر همسرم وارد می کردم، خواهر و بردارش نیز جلو آمدند که آن ها را هم با چاقو زدم.”

متهم پس از انجام قتل قصد خودکشی داشته که با دخالت پلیس از این کار منصرف می شود. متهم هم اکنون در بازداشت بسر میبرد.

یک زن دیگر در مشهد توسط همسرش به قتل رسید

به گزارش رکنا، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳، یک زن بیست و پنج ساله در مشهد در پی اختلافات خانوادگی از توسط همسرش به قتل رسید.

بر اساس این گزارش، متهم سی و هفت ساله که از تبعه کشور افغانستان است، به ماموران پلیس آگاهی حاضر در محل وقوع جرم، چگونگی انجام قتل را شرح داد.

او در اظهارات خود با اشاره به “روابط سرد عاطفی و سوءظن نسبت به همسر خود” گفت: “قبلا با همسر و دو فرزندم در قزوین زندگی می کردیم اما اختلافات خانوادگی بین ما شروع شد و همسرم سرناسازگاری با من گذاشت. این بود که به پیشنهاد همسرم به مشهد آمدیم و در محله مهدی آباد ساکن شدیم. این اختلافات خانوادگی تا حدی پیش رفت که من دچار سوءظن شدم و به همین خاطر روابط عاطفی سردی بین ما به وجود آمد.”

متهم در ادامه مدعی شد: “من مشکل مغزی دارم. به همین دلیل به همسرم گفتم با من بد صحبت نکن چون این حرف ها به درون قلبم می رود و سپس به مغزم می زند! ولی او توجهی به من نمی کرد و مرا از خودش می‌راند. تا این که امشب باز هم به خاطر همان روابط سرد عاطفی، به من کم محلی کرد من هم که به شدت عصبانی شده بودم گلویش را با دستم فشار دادم و زمانی که بی جان شد با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم.”

پس از بررسی ابعاد مختلف این قتل، متهم به قتل با دستور قضایی به دایره قتل عمد پلیس آگاهی منتقل شد.

یک مرد در مشهد توسط همسر خود به قتل رسید

به گزارش رکنا، روز چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳، مردی سی و سه ساله در مشهد در پی اختلافات خانوادگی توسط همسرش به قتل رسید.

در این گزارش آمده است؛ زنی با اورژانس تماس گرفت و اعلام کرد همسرش در درگیری خیابانی مجروح شده و به خانه آمده و درگذشته است. عوامل اورژانس با جسد مردی حدود سی و سه ساله روبه‌رو شدند که بر اثر وارد آمدن تیغه چاقو به قفسه سینه به قتل رسیده بود.

با بررسی ماموران انتظامی، شواهدی مبنی بر انجام قتل توسط خود این زن محرز شد.

او در دفاعیات خود گفت: حدود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بود که شوهرم با همین وضعیت از بیرون وارد خانه شد و درحالی که به من می‌گفت «کمکم کن!» عقب عقب رفت و کف پذیرایی افتاد. اختلافات شدید داشتیم و مقتول شوهر صیغه ای من است. او دیشب از شمال کشور به منزل آمد و چنین تصور کرد که فردی به غیر از من داخل خانه است. به همین خاطر درگیری بین ما شروع شد و او با لگد در ورودی منزل را شکست که آثار آن هنوز هم وجود دارد. زخم های روی دستم مربوط به درگیری شب گذشته با شوهرم است؛ من از او باردارم و دلیلی ندارد که دروغ بگویم.

در پی ادعاهای این زن جوان، قاضی اتهام قتل عمد شوهرش را به وی تفهیم کرد و بدین ترتیب او در اختیار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت تا بررسی های بیشتری در این باره صورت گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

روز جهانی مبارزه با همجنسگرا ستیزی: نقض حقوق افراد کوییر در ایران

  روز جهانی مبارزه با همجنسگرا ستیزی: نقض حقوق افراد کوییر در ایران خبرگزاری هرانا – دادگستر، بانک اطلاعاتی ناقضان حقوق بشر در ایران امروز گ...