۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۷, دوشنبه

با انگیزه ناموسی؛ یک زن در مشهد توسط برادر هفده ساله خود به قتل رسید

 


با انگیزه ناموسی؛ یک زن در مشهد توسط برادر هفده ساله خود به قتل رسید

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، یک زن در مشهد توسط برادر هفده ساله‌ خود، با انگیزه ناموسی از طریق خفه کردن به قتل رسید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه خراسان، یک زن جوان در مشهد توسط برادرش به قتل رسید.

بر اساس این گزارش، صبح روز پنجشنبه ششم اردیبهشت، یک زن جوان با نام (ساجده) که به طرز مشکوکی جان باخته بود پس از انتقال به بیمارستان طالقانی مشهد برای تعیین علت مرگ تحت کالبدشکافی قرار گرفت.

در این گزارش آمده است، خانواده این زن جوان مدعی بودند او به مرگ طبیعی جان باخته است. آنها اصرار داشتند تا زودتر پیکر دخترشان را برای خاکسپاری تحویل بگیرند.

نتایج کالبد شکافی نشان میداد که این زن جوان از طریق خفگی به قتل رسیده و این موضوع به اطلاع قاضی ویژه قتل عمد مشهد رسید.

نهایتا به دستور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پدر ساجده مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که این زن جوان توسط “حنظله”، برادر نوجوان هفده ساله خود به قتل رسیده است. در پی اعترافات پدر خانواده، متهم بازداشت شد.

او در دفاع از خود گفت: خواهرم مدتی بود از همسرش جدا شده بود و به خاطر رفتارهای خارج از عرف او، دوستانم مرا تحقیر میکردند. وقتی خواهرم به داخل اصطبل وارد شد از او در مورد این رفتارها و حرف هایی که مردم میزنند پرسیدم. او به من جواب سر بالا داد و من هم که از این موضوع ناراحت بودم برای جلوگیری از “بدنامی” او را خفه کردم.

بر اساس این گزارش، تحقیقات بیشتر در خصوص این پرونده کماکان ادامه دارد.

جنایت‌ های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌ شود. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

روز جهانی مبارزه با همجنسگرا ستیزی: نقض حقوق افراد کوییر در ایران

  روز جهانی مبارزه با همجنسگرا ستیزی: نقض حقوق افراد کوییر در ایران خبرگزاری هرانا – دادگستر، بانک اطلاعاتی ناقضان حقوق بشر در ایران امروز گ...